POBIERZ ROZDZIAŁ E-BOOKA

Witaj!

Bardzo się cieszę, że trafiłeś na tą stronę, bo to oznacza, że możemy poznać się bliżej.

Nazywam się Klaudia Rogalska. Jestem nauczycielem języka angielskiego, metodykiem oraz trenerem nauczycieli języków obcych.

Swoją przygodę z nauczaniem rozpoczęłam już jako dziecko bawiąc się w szkołę i przebierając za nauczycielkę na każdy bal karnawałowy. Urodziłam się 1 września w dzień rozpoczęcia roku szkolnego, co dla większości mojej rodziny oznaczało, że na pewno pójdę w ślady babci i moich cioci - nauczycielek. Poza wszystkimi sprzyjającymi okolicznościami po prostu bardzo lubiłam uczyć, a jeszcze bardziej patrzeć jak to co robię ma pozytywny wpływ na innych.

Oczywiste wtedy stało się dla mnie, że moją misją będzie dzielenie się wiedzą i nauczanie tak, aby inni dzięki temu rozwijali się i robili postępy.

Pracę jako nauczyciel języka angielskiego rozpoczęłam od razu po studiach filologicznych, które ukończyłam na Uniwersytecie Warszawskim. Przez pierwszy rok byłam tak bardzo zainspirowana i pochłonięta pracą w szkole państwowej, że przez pierwsze trzy miesiące nie wiedziałam dokładnie ile zarabiam. Liczyło się tylko to, aby iść na lekcję z nowymi pomysłami i wreszcie zacząć uczyć “na żywo”. To było piękne i bardzo budujące uczucie, które niestety szybko wygasło i już nigdy więcej w tej samej sytuacji nie wróciło.

Nadmiar obowiązków, brak większego znaczenia nauczyciela, powierzchowne nauczanie, przeładowana podstawa programowa, interes systemu ważniejszy od ucznia, brak wsparcia dyrekcji to tylko jedne z nielicznych aspektów, które przyczyniły się do wypalenia mojej ogromnej chęci bycia nauczycielem.

Poszukiwałam wówczas czegoś, co pomoże mi pogodzić spełnienie swojej misji z zastaną rzeczywistością. Brałam udział w wielu szkoleniach, uczyłam się nowych umiejętności, a nawet zmieniłam kilka razy miejsce pracy z nadzieją, że w innej szkole będzie lepiej.

Po 8 latach poszukiwań postanowiłam wziąć sprawy w swoje ręce i stworzyć coś, co pomoże innym nauczycielom odnaleźć się w dzisiejszej sytuacji bez zatracania swojej pasji i powołania do nauczania. Zależało mi na tym, aby pomagając innym nauczycielom jednocześnie się rozwijać i realizować swoją misję. Założyłam projekt Rise and Shine Teachers, który tworzy już blisko 2500 nauczycieli. Moim głównym celem jest dostarczanie nauczycielom nowych umiejętności, inspiracji do nauczania, a także wsparcie w szkolnej codzienności poprzez kursy online oraz autorskie materiały dydaktyczne.

W Akademii Rise and Shine Teachers znajduje się już 6 kursów online mojego autorstwa dla nauczycieli języków obcych: “Teaching with NO or FEW resources”, “Edu Escape Room”, “Summer Planner”, “A-Z technology”, “How to become a BETTER online teacher” oraz “Perfect School Year”. Każde z nich uczy konkretnych umiejętności oraz daje gotowe rozwiązania m.in na angażujące lekcje, efektywne nauczanie online, czy lekcje bez kserówki. Szkolenia ukończyło już ponad 600 nauczycieli, a ilość uczestników rośnie każdego miesiąca.

Dodatkowo na moim fanpage Rise and Shine Teachers co tydzień w każdy poniedziałek prowadzę bezpłatne certyfikowane webinary na których dzielę się nowymi rozwiązaniami w nauczaniu języków obcych. Na najbliższe szkolenie możesz zapisać się >>tutaj<<.

Obejrzyj też poprzednie szkolenia: >>tutaj<<.

W ramach projektu tworzę również autorskie materiały dydaktyczne, które urozmaicają codzienne lekcje, stawiają nowe wyzwania przed uczniami oraz ułatwiają nauczycielom przygotowania do zajęć. Znajdziesz je w moim sklepie online: www.sklep.riseandshine.com.pl. Najnowszy e-book “101 Vocabulary Worksheets” pobrało już ponad 230 nauczycieli.

Każdego dnia rozwijam swój projekt i robię wszystko, co na dzisiaj jest w moim zasięgu jednocześnie samemu szkoląc się więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Regularnie uczestniczę w szkoleniach online Cambridge Bell Teacher Campus oraz licznych webinarach i kursach online prowadzonych m.in przez Harvard Online Courses.